برگزاری اولین دوره آموزشی تبلیغ نوین

شناسه خبر : 52752

1396/09/23

تعداد بازدید : 4079

برگزاری اولین دوره آموزشی تبلیغ نوین

فن آوري‏هاي نوین اطلاعات و ارتباطات زمینه ساز پیدایش نوعي رسانه اجتماعي شده است که توانسته بسترهايی را براي تغییرات اجتماعي ایجاد کند. این فن آوري­ به همه فضاهاي اجتماعي، سازماني و فردي در جوامع بشري وارد شده و شیوه زندگي روزمره، کار و معرفت افراد را به درجات گوناگون تحت تأثیر قرار داده است.

در عصر کنونی، با گسترده شدن مطالعات ارتباطی و افزایش دانش بشری، می توان از روش­هایی برای القای مفاهیم به مخاطبان بهره برد. در این بین، ابزارهایی چند نیز به منظور مخدوش نمودن ساحت دین گسترش یافته و ویژگی های بی نظیر شبکه های اجتماعی هم به آن ابعاد تازه ای داده است. آنچه شبکه های اجتماعی مجازی را از شبکه های اجتماعی فیزیکی متمایز می کند، بنیان های نظری متفاوت آنها نیست؛ بلکه متفاوت بودن بستر و سازوکارهای ارتباطی و شیوه تعامل است. شبکه­های اجتماعی مجازی توانسته اند که روابط رسمی را کنار گذاشته و تعامل بین افراد را آسان تر نمایند.

بنابراین و با توجه به نقش ذاتی حوزه‏ های علمیه خواهران در امر تبلیغ مبانی اسلام، ضرورت ورود به عرصه تبلیغ دین و تولید محتوای اسلامی در فضای مجازی بیش از بیش مورد توجه است. مقام معظم رهبری (مدظله ­العالی) در این خصوص می فرمایند: «باید با استفاده از توانایی‌ها و استعدادهای جوان کشور و با سیاستگذاری صحیح و اقدامات سنجیده و هماهنگ و بدون از دست دادن زمان به سمت خروج از حالت انفعال در عرصه‌ی فضای مجازی، و حضور فعال و تأثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب حرکت کنیم».همچنین در خصوص ضرورت تبلیغ در فضای مجازی توسط طلاب می‏فرمایند: «ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست. اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ مبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد».

از این رو معاونت فرهنگی _ تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، اولین دوره آموزشی تبلیغ نوین را جهت نیل به این هدف برگزار می‏‏ نماید.

 

جهت ثبت اطلاعات شرکت کنندگان

در دوره آموزشی تبلیغ نوین بر روی عکس زیر کلیک نمایید