بیشتر بدانیم:
معرفی اداره کل مطالعات و مهندسی فرهنگی
بر اساس اسناد بالادستی و سند چشم انداز حوزه های علمیه خواهران و تکالیف مرتبط با برنامه 5 ساله و با توجه به ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی تبلیغی بر مبنای مطالعات و تحقیقات فرهنگی و اجتماعی،«اداره کل مطالعات و مهندسی فرهنگی» ذیل معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران در سال 1401 تأسیس گردید.
این اداره کل شامل دو اداره مطالعات فرهنگی و پایش و پیامدسنجی است.
مهم ترین مأموریت ها و برنامه های اداره کل مطالعات و مهندسی فرهنگی عبارت است از:
1. طراحي و بهينهسازي نظام فرهنگی و تبلیغی حوزههای علمیه خواهران؛
2. طراحی اطلس فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خواهران؛
3. رصد، پایش و تحلیل فرهنگی اجتماعی در چارچوب نظام فرهنگی تبلیغی؛
4. نیازسنجی فرهنگی تبلیغی در چارچوب نظام فرهنگی تبلیغی؛
5. آیندهپژوهی تحولات فرهنگ دینی در جامعه در چارچوب نظام فرهنگی تبلیغی؛
6. طراحی الگوهای فرهنگ سازی اسلامی و تهیه سند مطالعاتی؛
7. تعریف و تبیین نقش های اجتماعی کنشگران فرهنگی تبلیغی و پیشنهاد راهکارهای ارتقاء؛
8. پیامدسنجی، ارزیابی و ارزشیابی اجرای برنامه های فرهنگی تبلیغی.