نشست مدیرکل دانش آموختگان و نمایندگان سمن ها در سه استان

شناسه خبر : 83384

1398/08/20

تعداد بازدید : 175

نشست مدیرکل دانش آموختگان و نمایندگان سمن ها در سه استان
به منظور بررسی روند پیشرفت کار ثبت قانونی کانون های دانش آموختگان، نشست صمیمانه ای میان مدیرکل دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران و نمایندگان سمن ها در استان های گیلان، قزوین و البرز برگزار شد.

نخستین نشست در روز پنج‌شنبه16/8/1398 با حضور مدیرکل دانش آموختگان، معاون فرهنگی استان گیلان و دبیران کانون های دانش آموختگان استان در مرکز تخصصی ریحانه النبی(س) رشت برگزار گردید.


در این جلسه مرتضی برگستان در خصوص اداره کل دانش آموختگان و ساختار آن و همچنین نیازهای دانش آموختگان که مورد توجه و بررسی قرار گرفته است مطالبی بیان نمود و در ادامه در خصوص تفاهم نامه هایی که با بخش‌ها و نهادهای مختلف امضا شده و همچنین در خصوص ساختارهای مردم نهاد توضیحاتی ارائه کرد.
وی در انتها پس از شنیدن گزارش نمایندگان سمن ها از اقدامات انجام شده در مراحل ثبت قانونی به سؤالات حاضران پاسخ گفت.
شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد پیگیری امور مربوط به استانداری توسط دبیران کانون‌ها انجام شود؛ جلسات منظم با حضور معاون فرهنگی استان و دبیران کانون ها برگزار و پیشرفت کارها گزارش شود؛ جلسات منظم کانون‌ها با حضور همه اعضا به طور منظم برگزار شود؛ دبیران در دوره آموزشی غیر حضوری مدیریت فرهنگی که در سامانه سیما بارگزاری شده شرکت کنند؛ همچنین دبیران درهمایشی که به زودی برای دبیران برگزار می شود حضور فعال داشته باشند.

دومین نشست در صبح روز شنبه 18/8/98 با حضور مدیرکل دانش آموختگان، معاون فرهنگی استان قزوین و دبیران کانون های دانش آموختگان استان در محل مدرسه علمیه کوثر برگزار شد.


در این نشست  مرتضی برگستان درباره ایجاد امید در دانش آموختگان و به کار‌گیری آنان در فعالیت‌های عام المنفعه توضیحاتی ارائه کرد و از دبیران کانون‌های دانش‌آموختگان خواست تا با ارگان‌های دولتی از جمله اوقاف، ارشاد، قوه قضایه و سایر نهادها برای انجام پروژه‌های گوناگون فرهنگی و... رایزنی نموده تا بتوانند به اهداف عالیه کانون دانش‌آموختگان برسند.
وی در ادامه به سوالات دبیران کانون‌ها پاسخ داده و گفت: مدیران و معاونین فرهنگی مدارس علمیه نقش نظارتی داشته و باید افراد کانون با آن ها در تعامل باشند.
مدیرکل دانش آموختگان با اشاره به محدودیت بودجه کانون ها گفت: این کانون‌ها حتما باید از دانش آموختگان تشکیل شده و طلبه‌های در حال تحصیل دانش آموخته به حساب نمی‌آیند.
مرتضی برگستان تصریح کرد: کیفیت حرف اوّل را می‌زند و کمیت در رتبه دوم قرار دارد؛ پس تعدد کانون‌ها مهم نیست بلکه ملاک انجام درست امور واگذاری است.
وی در پایان از دبیران کانون‌ها خواست نسبت به ادامه فرایند ثبت کانون ها اقدام نمایند و با اعضای کانون جلسه هم اندیشی تشکیل داده و کار خود را آغاز نمایند.

سومین نشست عصر همان روز با حضور مدیرکل دانش آموختگان، معاون فرهنگی استان البرز و معاون فرهنگی مدرسه علمیه کوثر فردیس و دبیر کانون دانش آموختگان این مدرسه در محل مدیریت استانی برگزار شد.


در ابتدای جلسه معاون فرهنگی استان به بیان موضوعات مطروحه و ابهامات و اشکالات موجود در خصوص ثبت استانی کانون پرداخت و سپس معاون فرهنگی و دبیر کانون مدرسه علمیه کوثر  نیز ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده، سوالات ودغدغه های موجود را مطرح نمودند.
در ادامه مرتضی برگستان توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده و فعالیت های حمایتی اداره کل امور دانش آموختگان بیان کرد و گفت: سه‌گام اساسی می‌‌توان در عرصه دانش‌آموختگان تصور کرد اولین گام شناسایی، سازمان‌دهی، شبکه‌سازی، ارزش‌یابی و یافتن ظرفیت دانشی و مهارتی دانش‌آموختگان است. گام دوم این است که بر اساس داشته‌های موجود در کشور ظرفیت سنجی و ظرفیت‌سازی صورت گیرد گام سوم ارتقای دانشی و مهارتی دانش‌آموختگان می باشد.
وی افزود: برنامه بعدی برای کانون‌های دانش‌آموختگی تبدیل این کانون‌ها به یک شبکه‌ سراسری است که یک شخصیت حقوقی خواهد داشت.
در پایان جلسه مدیرکل دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران به سؤالات حاضران پاسخ داد.