به گزارش واحد اطلاع رسانی، حجت الاسلام والمسلمین رجبی، در گفتگویی به تشریح ابعاد مختلف «طرح ساماندهی جلسات اخلاق مدارس» پرداخت و بیان داشت: معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، به منظور تحقق رسالت الهی و معنوی خویش و نیز به جهت ساماندهی به نحوه برگزاری جلسات اخلاقی، مطابق با فعالیت های برنامه پنج ساله در مصوبه 241 شورای سیاست گذاری حوزههای علمیه، طرح ساماندهی جلسات اخلاقی مدارس را تنظیم و طی بخشنامه /1555الف1402 در تاریخ اول مهرماه امسال به مدارس سراسر کشور ابلاغ کرد.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در ادامه تصریح کرد: در این طرح، علاوه بر معرفی شیوه های ممکن برای اجرای درس اخلاقی و بیان معایب و محاسن هرکدام، دستورالعملی جامع از نحوه اجرا در مدارس نیز به همراه برآورد هزینه و کاربرگ نظرسنجی و گزارش دهی مورد توجه قرار داده شده است.
در ادامه خانم معصومه مشایخی، کارشناس اداره مطالعات و برنامهریزی تربیتی با اشاره به گزارشات تجمیعی در سال 1402 و نیمه اول سال 1403 از فعالیتهای مربوط به برگزاری جلسات اخلاق در مدارس، موضوعات و عناوین آنها را متنوع گزارش کرده و از میان انبوه موضوعات مطرح شده در این فعالیتها به شش موضوع پربسامد در گزارشات اشاره کردند که به ترتیب عبارتند از: اخلاق طلبگی و خانواده، تهذیب نفس، اخلاق در قرآن، اخلاق در نهج البلاغه و اخلاق در صحیفه سجادیه، سیره اخلاقی معصومین.
خانم مشایخی در ادامه یادآورشد: در خصوص اعزام اساتید اخلاق و نیز در پاسخ به نیاز مدارس و تقاضای مکرر آنها مبنی بر معرفی اساتید اخلاق موثق، معاونت فرهنگی تبلیغی با همکاری معاونت اخلاق و تهذیب حوزه علمیه برادران و نیز تایید اداره کل صیانت و بازرسی ستاد مرکزی، لیستی از اساتید مورد وثوق از اساتید اخلاق را تنظیم نموده و به مدارس ارسال شد که تکمیل و بروزرسانی آن نیز در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: از این پس، بنا شده است که گزارشات مربوط به جلسه اخلاقی مدارس، به صورت سالانه و در بازه زمانی انتهای سال تحصیلی (پانزده خرداد الی اول تیرماه) از سوی مدارس دریافت گردد.