معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت:در راستای برنامه 5 ساله مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و راهبرد توسعه، ارتقاءو استانداردسازی زیرساختهای فرهنگیتبلیغی و نیز ارتقاء مدیریت فرهنگ و تبلیغ، آسیب شناسیبرنامه هایفرهنگی تبلیغی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین رجبی بیان داشت: براساس یافتههای پژوهش، بیشترین آسیبها در حوزۀ حمایت و پشتیبانی از مبلغان بوده که سایر حوزهها را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است. مهمترین آسیبهای موجود، شامل فقدان منابع ثابت مالی جهت حمایت از مبلغان و درنتیجه، عدم حمایت مالی و محتوایی مستمر و نظاممند از مبلغان، فقدان نظام جامع سازماندهی و توزیع مبلغان و محصولات فرهنگی-تبلیغی؛ فقدان سازوکار تخصصی ارزیابی و بازخوردگیری تبلیغ، ضعف توانمندی علمی و محتوایی مبلغان، نبود شبکه مبلغان و تشکیلات مستقل تبلیغی بوده است که راهکارهایی چون جذب بودجههای پایدار برای مبلغان تخصصی، ایجاد بسترهای جدید تبلیغی از طریق گسترش تعاملات پایدار وبلند مدت با نهادهای همسو، رتبه بندی مبلغان براساس توانایی تبلیغی و ایجاد بانک اطلاعاتی برای مبلغان و تاسیس کانون مبلغان ارائه شده است.
رئیس اداره پایش و پیامد سنجی در خصوص نحوه برگزاری این طرح توضیح داد:این پژوهش به صورت میدانی انجام شده که در گردآوری دادهها از طریق مصاحبه علمی با 117نفر از مدیران و معاونان فرهنگی مراکز مدیریت محترم استانی حوزههای علمیه خواهران، مدیران و معاونان فرهنگی واحدهای علمی تربیتی و مبلغان منتخب استانی و در 28 استان انجام شده و تحلیل دادهها نیز با روش تحلیل مضمون صورت گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین مفیدبجنوردی بیان داشت: یافتههای این پژوهش در سه محور اصلی آسیبها، عوامل و راهکارهای پیشنهادی ارائه شده و هر محور نیز شامل سه بخش سازماندهی، توانمندسازی و پشتیبانی مبلغین میشود.